Usem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències per mitjà del anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per obtenir més informació aquí. X

Evolució del projecte

Cronologia del projecte 'Viure de l'aire del cel'

Veure última entrada  

 

10/3/2009: 25è aniversari de la posada en marxa del 1er aerogenerador català modern, connectat a la xarxa. Eurosolar Catalunya llença una iniciativa, pionera a casa nostra: instal·lació d'un aerogenerador en un indret escaient i de propietat compartida entre la ciutadania que voluntàriament aporti els diners necessaris per poder fer realitat el projecte.
El projecte rep el suport d'una dotzena d'entitats, de bon começament.
BarnaGEL – Barcelona Grup d'Energia Local inicia la divulgació del projecte a través de la seva pàgina web. Es recullen un centenar d'inscripcions de participants i un compromís d'aportació de més de 500.000 €


28/10/2009: es constitueix una petita empresa, Eolpop S.L., per dur a terme el projecte. Són 4 les persones que signen l'acta de constitució davant notari.


2009-2010: Eolpop S.L. assumeix les tasques de:

  • Cercar d'un emplaçament adient (bon vent, fàcil accés i proximitat a la xarxa elèctrica de mitja tensió),
  • Encarregar el projecte
  • Signar un acord amb els propietaris del terreny
  • Signar un acord amb l'Ajuntament
  • Escollir el model d'aerogenerador i signar el contracte de compra amb el fabricant

Primavera 2011: s'identifica un emplaçament que compleix els requisits necessaris per fer viable el projecte. Està situat dins el terme municipal de Pujalt a l'Alta Anoia.


Octubre 2011: Eolpop S.L. procedeix a fer l'encàrrec per a la redacció del projecte Viure de l'Aire del Cel, a Invall S.L.


11/1/2012: Eolpop S.L. i Som Energia S.C.C.L. signen un conveni de col·laboració i ajuda mútua que ‘meni a la instal·lació, l'explotació i la gestió d'un moli de vent mitjançant una inversió basada en la participació popular'.


20/2/2012: Invall S.L. fa lliurament del projecte a Eolpop S.L.


21/2/2012: Eolpop S.L. entra el projecte a l'Ajuntament de Pujalt.


20/3/2012: Eolpop S.L. entra el projecte al registre de l'Oficina de Gestió Empresarial (OGE) del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.


2/4/2012: L'OGE comunica a Eolpop S.L. que s'ha de procedir a la liquidació de les taxes d'acord amb la Llei 5/2012 de 5 de març. Import de la liquidació: 4843,15 €. Eolpop S.L. recorre la comunicació, doncs la Llei 5/2012 va entrar en vigor després d'haver entrat el projecte Viure de l'aire del cel al registre de l'OGE.


16/4/2012: L'OGE reconeix l'errada i procedeix a corregir-la comunicant la nova liquidació que és de 1.151,26 €.


 17/4/2012: Eolpop S.L. procedeix a fer el pagament de la taxa.


19/04/2012: El Cap del Servei d'Autoritzacions Elèctriques de la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial, comunica a Eolpop S.L. que s'ha sol·licitat el pronunciament del Departament de Territori i Sostenibilitat i del Departament de Cultura en relació al projecte presentat.


3/5/2012: Subdirector General d'Avaluació Ambiental de la Direcció General de Polítiques Ambientals de la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat comunica per correu-e a Eolpop S.L. que el projecte Viure de l'Aire del Cel ha tingut entrada al Departament de Territori i Sostenibilitat I s'ha iniciat la tramitació.


22/5/2012: La Direcció General del Patrimoni Cultural del Departament de Cultura envia al Cap del Servei d'Autoritzacions Elèctriques de la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial, l'informe realitzat per la Secció d'Informació i Estudis relatiu al projecte Viure de l'Aire del Cel.


25/05/2012: entra a la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial l'informe de la Direcció General del Patrimoni Cultural del Departament de Cultura.


29/5/2012: La responsable d'instal·lacions d'energies renovables de la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial, lliura a Eolpop S.L. la resposta del Departament de Cultura a la sol·licitud de pronunciament en relació al projecte, adjuntant l'informe, datat el 21/5/2012, realitzat pel Servei d'Arqueologia i Paleontologia de la Direcció General del Patrimoni Cultural del Departament de Cultura. En l'esmentat informe es diu: “. . . ateses les característiques del projecte, s'haurà de realitzar un Estudi d'afectació al patrimoni cultural . . . “.


1/6/2012: Eolpop S.L. signa un acord d'intencions amb Alstom Wind S.L.U. a la seu d'aquesta empresa a Barcelona.


7/6/2012: Eolpop S.L. sol·licita una reunió amb el Conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, alhora que procedeix a fer l'encàrrec d'estudi d'afectació de patrimoni cultural a Web Cultura SCP (Cat Patrimoni).


6/7/2012: el conseller delegat d'Eolpop S.L. es reuneix amb la cap de gabinet del Conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Durant la reunió l'Honorable Conseller s'interessa pel projecte.


5/9/2012: Web Cultura SCP (Cat Patrimoni) fa lliurament de l'estudi d'afectació de patrimoni cultural al registre del Departament de Cultura.


9/10/2012: es reuneix la Ponència Ambiental de Parcs Eòlics i adopta “l'Acord de declaració de no aplicació del tràmit d'avaluació d'impacte ambiental del projecte ‘Petita Instal·lació eòlica. Viure de l'aire del cel', al terme municipal de Pujalt (Anoia)”.


26/10/2012: El Cap del Servei de Projectes de la Direcció General de Polítiques Ambientals, del Departament de Territori i Sostenibilitat, i secretari de la Ponència Ambiental de Parcs Eòlics, signa la carta adreçada a Eolpop S.L. on es comunica i s'adjunta l'Acord adoptat a la sessió del 9 d'octubre de 1012.


3/11/2012: Eolpop S.L. rep la carta i l'Acord de la Ponència Ambiental de parcs Eòlocs. Aquest diu: “declaració de no aplicació del tràmit d'avaluació d'impacte ambiental del projecte de Petita instal·lació eòlica, Viure de l'aire del cel”, al terme municipal de Pujalt. L'acord, però, inclou 9 condicions addicionals que el projecte ha de complir, entre elles, la realització d'un estudi d'impacte acústic i d'un estudi d'afectació del patrimoni cultural.


12/11/2012: Eolpop S.L. encarrega a Invall S.L. els estudis d'impacte acústic i paisatgístic.


3/1/2013: Invall S.L. fa lliurament a Eolpop S.L. dels estudis d'impacte acústic i d'afectació paisatgista.


22/1/2013: la Cap de Servei d'Autorització d'Instal·lacions Elèctriques de la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial adreça una carta a Eolpop S.L., sol·licitant un seguit de documents addicionals, per continuar la tramitació del projecte.


7/2/2013: Eolpop S.L. entra al Registre de la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial els informes d'impacte acústic, d'afectació paisatgística i l'estudi d'afectació de patrimoni cultural. I també informa de l'estat de tramitació urbanística que s'està fent a l'Ajuntament de Pujalt. A més a més, Eolpo S.L. sol·licita que es tramiti conjuntament l'autorització administrativa i l'aprovació del projecte definitiu.


27/2/2013: en Pep Puig manté una reunió amb el Conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, on li exposa la preocupació d'Eolpop S.L. pel fet que el projecte Viure de l'aire del cel està essent tramitat com si fos un parc eòlic,  quan el projecte no és en cap cas un parc eòlic, sinó una instal·lació d'un sol aerogenerador, i en la normativa que regula la instal·lació de parcs eòlics,  “un parc eòlic es aquella instal·lació de producció d'electricitat a partir d'energia eòlica, constituïda per diversos aerogeneradors”.


2/5/2013: Eolpop s'adreça a la DG de Desenvolupament Rural del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca. Alimentació i Medi Natural, sol·licitant que es realitzi l'informe requerit per l'Article 40 de la Llei d'Urbanisme.


6/5/2013: en Pep Puig es reuneix amb 4 persones de la Direcció General d'Energia i Seguretat Industrial que li comuniquen que s'ha de completar la documentació ja presentada. En aquest sentit, li pregunten per què no s'ha aportat la documentació del punt de connexió. La resposta que se'ls hi dona és que, aquesta sol·licitud requereix depositar un aval de 20€/kW (això vol dir, 54.000€ per la potència de 2,7 MW) i no es preveu dipositar fins que no es tinguin garanties que l'autorització anirà endavant. Els representants de la DGEiSI informen que a banda de les opcions de dipositar en efectiu l'import de l'aval o fer-lo a través d'un banc, hi ha l'opció de contractar una assegurança de caució. Informen també que, en els propers dies, Eolpop rebrà una notificació per escrit on es donarà la llista de documentació que s'ha d'aportar.


15/5/2013: Eolpop rep una carta de la DGEMiSI amb la llista de documentació necessària per continuar la tramitació. 


28/6/2013: Eolpop lliura la documentació demanada per la DGEMiSI, entre ella, el formulario de solicitud para la tramitación de servidumbres aeronáuticas y obstáulos mayores de 100m, juntament amb l'annex corresponent.


10/7/2013: Eolpop entra al Registre de la Delegación del Gobierno en Catalunya una petició adreçada a la Agencia Estatal de Seguridad Aérea - EASA, sol·licitant l'emissió d'un informe que fixi les mesures oportunes per garantir la seguretat de la navegació aèrea.


17/7/2013: Eolpop rep l'informe favorable de la Direcció General de Desenvolupament Rural del DARPAiMN.


23/8/2013: Eolpop rep una nova notificació de la DGEMiSI amb una llista de documentació necessària per poder continuar la tramitació, entre ella es reclama l'estat de la tramitació urbanística i que s'especifiqui que el projecte no utilitzarà cap torre de mesurament de vent (com estava previst inicialment), amb la actualització corresponent de tots els plànols.


12/11/2013: Eolpop rep la notificació del secretari de l'Ajuntament de Pujalt  i del secretari de la Comissió d'Urbanisme de la Catalunya Central, informant de l'aprovació urbanística del projecte, per part de la Comissió d'Urbanisme de la Generalitat de Catalunya.


23/12/2013: Eolpop lliura la documentació demanada per la DGEMiSI, amb la modificació dels plànols del projecte havent eliminat la torre de mesura i adjuntant la documentació corresponent a la Comissió d'Urbanisme de la Generalitat de Catalunya.


22/2/2014: Eolpop rep l'Acord de la Agencia Estatal de Seguridad Aérea en materia de Servidumbres Aeronáuticas, autoritzant la instal·lació d'un aerogenerador, condicionat a “señalizar e iluminar el aerogenerador de acuerdo a los criterios indicados en la Normas técnicas de diseño y operación de aeródromos de uso público” i a “comunicar a la Agencia Estatal de Seguridad Aérea la instalación definitiva del Aerogenerador para su publicación como obstáculo en el AIP-España por el Servicio de Información Aeronáutica”.


16/6/2014: Eolpop lliura a la DGEMiSI la separata del projecte, corresponent a AESA – Agencia Estatal de Seguridad Aérea, conjuntament amb la còpia de l'Acord de l'esmentada agència.


16/6/2014: en Pep Puig, en nom d'Eolpop, es reuneix amb el Director General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial i amb el Director General d'Energia de la Generalitat de Catalunya, per tractar del tema de l'aval a dipositar, segons determina la Disposición Final 2a del RD 661/2007, de modificación del RD 1955/2000, por el que se regulan las actividades de transporte, distribución, comercialización, suministro y procedimientos de autorización de instalaciones de energía eléctrica. Segons l'Article 59 bis (Avales para tramitar la solicitud de acceso a la red de distribución de nuevas instalaciones de producción en régimen especial), es determina que per a una instal·lació eòlica s'ha de depositar un aval de 20€/kW. Donat que ja no existeix el Règim Especial, i l'Article 59 bis fa referència al Règim Especial, Eolpop entén que l'aerogenerador del projecte Viure de l'aire del cel, no hauria de depositar l'esmentat aval. El Director i el Subdirector es comprometen a estudiar el tema i donar una resposta en una setmana.


18/6/2014: Eolpop rep una comunicació de la DGEMiSI en la que es diu:
Necessitat de presentar aval pel punt de connexió:
Pel que respecte a l'aval i punt de connexió. D'acord amb els articles 66 i 66bis del RD 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministres i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica, per iniciar els procediments d'accés i connexió a la xarxa de distribució per part del gestor de la xarxa de distribució, cal presentar un aval, el qual serà cancel·lat quan el sol·licitant obtingui l'acta de posada en servei de la instal·lació.
Aquest RD i articles no han estat derogats pel nou RD de renovables, cogeneració i residus; per tant s'entén que són vigents.


8/7/2014: havent constatat, Eolpop, que l'Article 66bis del RD1955/2000, en la seva versió actualitzada (doncs va ser modificat per la Disposició Final 1ª del RD 1699/2011, de 18 de novembre, i vigent des del 9 de desembre de 2011), diu:
Articulo 66bis. Avales para tramitar una solicitud de acceso a la red de distribución de nuevas instalaciones de producción en régimen especial. Para las nuevas instalaciones de producción en régimen especial, . . . .”,
i que la nova llei del sector elèctric (Llei 24/2013) ha eliminat l'anomenat Règim especial de generació d'electricitat tal com es definia en l'antiga llei 54/1997 del sector elèctric. En el seu preàmbul, la nova llei diu:
El títol IV regula la producció d'energia elèctrica. S'eliminen els conceptes diferenciats de règim ordinari i règim especial . . .
L'elevada penetració de les tecnologies de producció a partir de fonts d'energia renovables, cogeneració i residus, incloses en l'anomenat règim especial de producció d'energia elèctrica, ha ocasionat que la seva regulació singular lligada a la potència i a la tecnologia no tingui objecte. En canvi, fa necessari que la regulació consideri aquestes instal·lacions de manera anàloga a la de la resta de tecnologies que s'integren en el mercat i, en tot cas, que siguin considerades per raó de la seva tecnologia i implicacions en el sistema, en comptes de fer-ho per la seva potència, per la qual cosa s'abandonen els conceptes diferenciats de règim ordinari i especial. Per aquest motiu es procedeix a una regulació unificada, sense perjudici de les consideracions singulars que sigui necessari establir.”,
Per tot això, Eolpop adreça un escrit a la DGEMiSI en el que demana que que sigui emès un dictamen jurídic, per part dels serveis jurídics de la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial, manifestant si la instal·lació eòlica prevista en el projecte Viure de l'aire del cel, actualment en tràmit d'autorització, ha de depositar, o no, un aval de 54.000 €, tal com es preveia en l'antiga regulació del règim especial (Article 66bis del RD 1955/2000), donat que a dia d'avui, l'anomenat règim especial ha deixat d'existir, d'acord amb la nova llei 24/2013 del sector elèctric.
 
A la vegada, Eolpop adreça un escrit a la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia – CNMC (que és l'organisme regulador dels mercats, entre ells, el mercat elèctric), sol·licitant “Que sea emitido un informe, por parte de los servicios de energía de la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia - CNMC, manifestando si la instalación eólica prevista en el proyecto Vivir del aire del cielo, actualmente en trámite de autorización, debe depositar, o no, un aval de 54.000 €, tal como se preveía en la antigua regulación del régimen especial (Artículo 66bis del RD 1955/2000), dado que a día de hoy, el llamado régimen especial ha dejado de existir, de acuerdo con la nueva ley 24/2013 del sector eléctrico.”


31/7/2014: Eolpop resta a l'espera de les respostes de la DGEMiSi i de la CNMC.


20/10/2014: Eolpop rep un correu-e amb la còpia de la resposta de la CNMC a la pregunta formulada.


24/10/2014: Eolpop rep per correu certificat el text original de la resposta de la CNMC: "Ref.: CNS/DE/0165/14. Asunto: Respuesta a la consulta formulada por Eolpop S.L. sobre la necesidad de depositar aval por instalación de régimen especial en trámite de autorización". En ella es diu que continua vigent la obligació de depositar un aval, segons la Disposición transitoria primera de la Ley 24/2013, de 26 de diciembre, del Sector Eléctrico. Per tant, conclou la CNMC que "se mantiene la prestación de las garantías descritas en los artículos 59 bis y 66 bis del RD 1955/2000, como requisito previo a la presentación de la solicitud de acceso a ls redes de transporte y distribución".


9/2/2015: Eolpop realitza l'ingres de l'aval per un import de 54.000€ (20 €/kW * 2700 kW) a la Caixa General de Dipòsits de la Generalitat de Catalunya.


12/2/2015: Eolpop recull, a les oficines de la Caixa General de Dipòsits de Barcelona, el document del resguard del dipòsit en metàl·lic de l'aval, necessari per sol·licitar el punt de connexió.


12/2/2015: Eolpop envia per correu-e a Endesa Distribución, tota la documentació necessària per sol·licitar un punt de connexió a la xarxa de distribució.


3/3/2015: Endesa respon dient: "Li adjunto la factura corresponent al Cost de l'estudi de Punt de Connexió que EOLPOP,SL ens ha fet arribar per a una generació eòlica de 2.700kW a Pujalt. Així que tinguem l'estudi fet, ens posarem en contacte per fer-li arribar el Punt de Connexió.".


25/3/2015: Eolpop reu un nou correu-e d'Endesa dient: "Li adjunto la carta de punt de connexió. Per a continuar amb el procediment, caldrà que ens facin arribar una carta de sol·licitud de connexió de la seva instal·lació adjuntant el projecte de la instal·lació de generació i de les instal·lacions d'interconnexió i el seu programa d'execució (en format electrònic). Un cop rebuda aquesta documentació els informarem de les condicions técnico-econòmiques de la connexió."


26/3/2015: Eolpop procedeix a fer la següent consulta a REE: "Endesa Distribución nos pide que el Operador del Sistema confirme la aceptabilidad del punto de conexión del proyecto "Viure de l'aire del cel" (aerogenerador Alsom ECO122, 2,7 MW), previsto a la L/25 kV Prats del Rei de SE La Fortesa 100/25 kV."


27/3/2015: REE respon el següent: "El gestor de la red de distribución debe solicitar al Operador del Sistema la aceptabilidad desde la perspectiva de la red de transporte para instalaciones de generación conectadas a la red de distribución con afección significativa sobre la red de transporte. Para ello, es necesario cumplimentar el formulario Generación mediante fuentes renovables, cogeneración y residuos (T243)”  y que el gestor de la red de distribución solicite la aceptabilidad de su instalación al Operador del Sistema."


16/4/2015: Eolpop tramet a Endesa el formulari T243 degudament emplenat, juntament amb els plànols i la memòria del projecte (plànols i memòria que ja havien estat enviats el 12/2/2015)


22/4/2015: Endesa respon: "Confirmem la recepció de la documentació. A partir d'aquest moment, la gestió de l'expedient correspon a la Divisió, que serà l'encarregat en primer lloc de fer-li arribar l'oferta técnic-econòmica per a la connexió del parc eòlic."


30/4/2015: Eolpop rep un altre correu-e d'Endesa dient: "Per poder tramitar l'acceptabilitat a REE, caldrà que corregiu en el formulari excel la dada corresponent al nus d'afectació sobre la xarxa de transport, que ha se ser Calders 400 kV, i no Mas Figueres. Us prego que me'l remeteu de nou degudament complimentat."


6/5/2015: Eolpop envia a Endesa el formulari corregit segons el correu-e rebut de 30/4/2015.


14/8/2015: Eolpop rep un correu-e d'Endesa Distribución dient: "Per a la seva informació, adjuntem la resposta de REE a la nostra sol·licitud d'acceptabilitat d'accés a la xarxa per a la generació eòlica VIURE DE L'AIRE DEL CEL, per 2.700 kW a Pujalt". Eolpop respon, tot seguit, dient: "moltes gràcies per la informació
suposo que per part d'Endesa Distribución ens heu de donar alguna altra informació per poder procedir a redactar el projecte de connexió, oi?. Restem a l'espera de les vostres instruccions". La resposta d'Endesa Distribución és: "Sí, properament els meus companys de a Divisió us enviaran les condicions tècnic econòmiques per a la connexió".


18/8/2015: Eolpop rep un correu-e d'Endesa Distribución dient: "Adjunto condicions técniques i económiques corresponents a la solicitud 506542 -PARC EOLIC EOLPOP, S.L. “VIURE DE L´AIRE DEL CEL” al municipi de Pujals. Aquestas condicions no inclouen  la valoració del treballs necessaris per a la connexió des de la xarxa de distribució fins el punt frontera amb el parc eólic i per tant, si es del vostre interés us demano que m´ho comuniqueu i  us les faré arribar lo abans possible".


24/8/2015: Eolpop, després de consultar amb les persones que assessoren tècnicament el projecte, envia un correu-e a Endesa Distribución dient: "agrairiem que ens feu a mans la valoració dels treballs des de la xarxa de distribució fins el punt frontera de l'aerogenerador, incloent l'estat damidaments dels treballs". La resposta rebuda d'Endesa Distribución diu: "Atenent la vostra petició, adjunto condicions técniques i económiques corresponents a la solicitud 506542 -PARC EOLIC EOLPOP, S.L. “VIURE DE L´AIRE DEL CEL” al municipi de Pujals, incloent  la valoració del treballs necessaris per a la connexió des de la xarxa de distribució fins el punt frontera amb el parc eólic. Resto a l´espera de la vostra comunicació en referencia a l´opció escollida".


3/9/2015: Eolpop entra un escrit al Registre de la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial, aportant la documentació rebuda d'Endesa Distribución (l'escrit rebut, el plànol, el plec de condicions tècniques i el pressupost) referent a la connexió a la xarxa de l'aerogenerador i demamant que s'inclogui la documentació en el tràmit conjunt d'autorització administrativa i l'aprovació del projecte definitiu.


29/9/2015: reunió a la seu de la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial entre tècnics de la Direcció General i l'equip tècnic d'Eolpop S.L., en la qual els tècnics comuniquen a Eolpop que tota la documentació aportada del projecte és correcte i demanen que sigui refosa en un document únic, cosa que Eolpop accepta.


18/11/2015: Eolpop S.L. lliura al registre de la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial, tota la documentació del projecte (Texte refos del projecte 'Viurede l'aire del cel': Document 1.- Memòria i annexes, 
Document 2.- Plànols, 
Document 3.- Plec de condicions i 
Document 4.- Pressupost; 
juntament amb les 10 separates adreçades a: Abertis Telecom, Ajuntament de Pujalt, CTTI - Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació,  Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca - Direcció General de Medi Natural, Departament d'Empresa i Ocupació - Direcció General d'Indústria, Departament d'Interior - Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, Fecsa/Endesa,  Orange, Telefónica y Vodafone).


12/1/2016: Eolpop S.L. ingressa el pagament de la taxa per a la publicació de l'anunci d'informació pública del projecte Viure de l'aire del cel al DOGC.


13/1/2016: Eolpop S.L. realitza el pagament de la taxa per a la publicació de l'anunci d'informació pública del Projecte Viurede l'aire del cel al BOE.


15/1/2016: surt publicat al DOGC l'anunci d'informació pública del projecte Viure de l'aire del cel.


20/1/2016: surt publicat al BOE l'anunci d'informació pública del projecte Viure de l'aire del cel. 


13/2/2016: surt publicat al diari Regio7 l'anunci d'informació pública del projecte Viure de l'aire del cel.


11/4/2016: el Director General d'Energia, MInes i Seguretat Industrial signa la resolució d'autorització del projecte Viure de l'aire del cel.


15/4/2016: Eolpop entra en contacte amb diversos fabricants d'aerogeneradors, per sol·licitar sengles ofertes d'aerogeneradors. Siemens renuncia a ofertar dient que no estan interessats en vendre una sola màquina. Enercon y Gamesa manifesten el seu interés en ofertar.


19/4/2016: el DOGC publica la resolució d'autorització. Veure la resolució al DOGC.


5/5/2016: el BOE publica la resolució d'autorització. Veure la resolució al BOE


19/6/2016: unes 200 persones es reuneixen a Pujalt per anar al futur emplaçament de l'aerogenerador per posar la primera pedra del projecte. Tot seguit retornen a Pujalt on al centre civic municipal fan un dinar de celebració. En acabar, es realitza una presentació del projecte i s'expliquen els detalls.


30/6/2016: Eolpop S.L. rep una oferta de Gamesa per l'aerogenerador G126, de 2,5 MW de potència.


20/7/2016: Eolpop S.L rep una oferta d'Enercon per l'aerogenerador E103 de 2,35 MW de potència.


22/7/2016: Eolpop envia un  correu-e a totes les persones i entitats participants en el projecte demanant que es comencin a fer les aportacions per poder fer front als primers pagaments, entre ells en d'endesa distribución.


27/7/2016: Eolpop S.L. es reuneix amb Enercon a Barcelona per tractar de l'oferta realitzada.


29/7/2016: Eolpop S.L. sol·licita una reunió amb Gamesa per tractar de l'oferta rebuda de l'aerogenerador G126.


2/8/2016: Eolpop realitza el pagament a endesa distribución per un import de 138.903,29 €.


7/10/2016: Enercon organitza una videoconferencia amb Eolpop S.L. i Som Energia per explicar, amb tota mena de detalls, el tema del manteniment que oferten i les seves diferències amb el manteniment ofertat pels altres fabricants. 


13/10/201: Eolpop S.L. i Som Energia viatgen a Madrid per reunir-se amb el responsable internacional de vendes d'Enercon per negociar els termes de l'oferta rebuda.


18/10/2016: Eolpop S.L. procedeix a encomanar l'estudi geotècnic de l'emplaçament de l'aerogenerador, per poder dimensionar, de forma escaient, la sabata de formigó on anirà fixat l'aerogenerador.


21/11/2016: Invall lliura l'estudi geotècnic de l'emplaçament.


16/12/2016: Eolpop S.L. signa el contracte de les obres de connexió de l'aerogenerador a la xarxa elèctrica.


31/12/2016: Eolpop S.L signa el contracte amb Enercon per poder disposar d'un aerogenerador Enerco E-103 EP2 de 2,35 MW.


31/1/2017: Eolpop S.L. realitza el primer pagament (40%) de l'import dels treballs elèctrics de connexió a la xarxa.


1/2/2017: es comencen a enviar a les persones/families/entitats inscrites, els contractes de comptes de participació, per poder ser signats.


9/2/2017: Eolpop S.L. rep en contracte de l'aerogenerador signats pels responsables de l'empresa alemanya.

9/2/2017: Eolpop S.L. deposita el nou aval de 23.500 € i demana la devolució de l'aval de 54.000 € dipositat el 12 de febrer de 2015 (la nova legislació fixa l'aval en 10 €/kW en substitució del que l'anterior legislació preveia, de 20 €/kW)


17/2/2017: Eolpop S.L. comunica a la Direcció General d'Energia, Mines i Segurertat Industrial de la Generalitat de Catalunya que l'aerogenerador que s'instal·larà és un Enercon E-103 EP2 de 2,35 MW.


24/2/2017: Eolpop S.L. rep un requeriment de la Direcció General d'Energia, Mines i Segurertat Industrial de la Generalitat de Catalunya en el que es demana que s'aporti "un Annex a la Memòria de projecte executiu de data octubre de 2015 que reculli les modiificacions sobre l'esmentat projecte derivades del canvi d'aerogenerador . . . ".


21/3/2017: Eolpop S.L. realitza el pagament de la primera factura de l'aerogenerador al fabricant Enercon.


6/4/2017: Eolpop SL lliura la memòria i els plànols del projecte a l'Ajuntament de Pujalt per iniciar el tràmit d'atorgament de la llicència d'obres.


7/4/2017: Eolpop SL lliura l'Annex a la Memòria i la documentació requerida el 24/2/2017 a la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial.


12/4/2017: el Plé municipal de l'Ajuntament de Pujalt acorda atorgar la llicència d'obres a Eolpop S.L. per a la construcció del projecte Viure de l'aire del cel.


9/5/2017: Eolpop S.L. signa el contracte de manteniment de l'aerogenerador, per 15 anys, amb el fabricant Enercon.


12/5/2017: la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial adopta la resolució per la qual s'atorga a l'empresa Eolpop S.L., la modificació de l'autorització administrativa de construcció de la petita instal·lació eòlica anomenada "Viure de l'aire del cel" en el terme municipal de Pujalt.


28/6/2017: kick-off meeting a Pujalt amb el fabricant de l'aerogenerador i amb els contratistes.


18/09/2017: Inici de les obres de la línia i els fonaments


 

 

Amunt 

Eolpop, SL

Apartat de Correus 10095
08080 - Barcelona, CAT
Tel. +34 93 2420157

Contactar